Hero foto
jongetje

Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over tickets kopen en bestellen, problemen met het bestellen van online entreebewijzen en vragen over kortingskaarten. Zit je vraag er niet tussen of heb je een opmerking? Neem dan contact op door tijdens openingstijden te bellen met ons algemene nummer op 0562-442389 of stuur een mailtje naar info@behouden-huys.nl. We zijn van maandag tot en met vrijdag van 11 tot 17 uur geopend en op weekenddagen van 13 tot 17 uur.

Tickets kopen en wijzigen

Moet ik met een Museumkaart online reserveren?
Ja, ook met een museumkaart moet je een gratis entreebewijs met starttijd reserveren, zo ben je verzekerd van toegang tot het museum.

Ik woon op Terschelling, moet ik dan ook online reserveren?
Ja, ook als je op Terschelling woont, moet je een gratis entreebewijs met starttijd reserveren, zo ben je verzekerd van toegang tot het museum.

Waarom raden jullie aan om online kaartjes te boeken?
Zonder online reservering mogen we je niet toelaten. Om zoveel mogelijk mensen op een aangename en veilige manier van onze tentoonstellingen te laten genieten, is het van belang dat bezoekers zich over de gehele dag verspreiden. Dit bereiken we door gebruik te maken van entreebewijzen met een vaste starttijd. Het voordeel daarvan is dat er weinig wachttijd is bij de entree en dat er voor iedereen genoeg ruimte is om rustig van het museum te genieten.

Ik heb een kaartje met begintijd maar kom eerder/later, kan dat?
Wie op de aangegeven begintijd komt, heeft gegarandeerd entree. Kom je op een ander moment, dan kunnen we niet garanderen dat je (onmiddellijk) naar binnen kunt.

Kan ik mijn online kaartje(s) wijzigen?
Eenmaal gekochte entreebewijzen worden niet geruild of teruggenomen. Heb je tussen het moment van boeken en de geplande datum van jouw bezoek gezondheidsklachten gekregen, blijf dan thuis. Tot 48 uur voor de gereserveerde bezoekdag en begintijd, helpen wij graag om een nieuwe bezoektijd te vinden. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Ik wil mijn kaartje annuleren, wat moet ik doen?
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd.

Ik heb een online ticket en kom met een extra persoon, kan hij/zij op dezelfde tijd naar binnen?
Alleen met een geldig ticket heb je toegang tot het museum. Kijk online of er nog tickets beschikbaar zijn op het moment van keuze.

Kan ik telefonisch reserveren?
Online reserveren via onze website heeft onze voorkeur. Het is makkelijk en snel en kan 24 uur per dag. Lukt het online reserveren niet? Dan kan je ons tijdens openingstijden bellen.

Op elk ticket staat dezelfde naam. Is dat een probleem?
Nee, dat is geen probleem. Op het ticket staat de naam van degene die de order heeft geplaatst en betaald.

Moet ik het ticket printen?
Je mag een online ticket printen, maar dat hoeft niet. Je kunt het entreebewijs ook bij de toegangscontrole op een mobiel apparaat tonen. Als je in bezit bent van een kortingspas, zoals een Museumkaart, dien je deze ook te kunnen tonen.

Ik ben mindervalide. Kan ik online een ticket kopen?
Uiteraard. Mindervalide bezoekers kunnen indien gewenst ook telefonisch contact met ons opnemen voor een bezoek buiten openingstijden.

Problemen met online tickets bestellen

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • De e-mail met tickets kan zich in de spambox of map met ongewenste e-mail bevinden. Bij Gmail zit de e-mail vaak in de speciale map met spam of reclame.
  • Er kan een typefout in bijvoorbeeld het e-mailadres zitten. Als je contact met ons opneemt kunnen we het corrigeren en de tickets opnieuw verzenden.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer je e-mail na een poosje.

Het lukt me niet online een ticket te reserveren.
Als het bestellen van een ticket niet lukt kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina. Je kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten.

Ik kom niet verder door de betaalpagina, omdat ik steeds weer op dezelfde pagina beland.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Je kunt alleen naar de volgende pagina in de bestelprocedure als alle gegevens correct zijn ingevuld. Controleer bij betaling met een creditcard of er geen spelfouten zitten in de gegevens van de kaarthouder. Vergeet niet je CVC-code in te vullen, als je met een creditcard betaalt. Bij betaling via de bank moeten de bankgegevens kloppen.
  • Let op: voorkom dubbele betalingen! Controleer eerst of de betaling gelukt is voordat je een nieuwe poging doet.
  • Soms helpt het om gebruik te maken van een andere browser.
  • Heb je niet genoeg saldo of wordt de betaling geweigerd door de creditcardmaatschappij? Probeer het opnieuw, eventueel met een andere kaart.

Waar kan ik mijn toegangskaartje(s) vinden?
Na betaling ontvang je een e-mail met de tickets als PDF-bestanden in de bijlage. Ook ontvang je een factuur van jouw bestelling.